środa, 31 marca 2010

herbatniki prababci


..mój ukochany ,zabrał mnie do Krakowa a ja mu dziś upiekłam herbatniczki wg przepisu poniżej,, nadenerwowałam się , bo ciasto strrrasznie kruche i suche było.. ale dla efektu smakowego - kochani- warto było :)
oto przepis:
20 dag miękkiego masła
8,5 dag cukru pudru
24 dag mąki
szczypta soli
migdały w płatkach
sposób przygotowania:
masło utrzeć na białą masę. dodać cukier i sól i ucierać tak długo, aż cukier się rozpuści. dodawać stopniowo mąkę i mieszać. zagnieść , gdy ciasto będzie gładkie, przykryć i odstawić do lodówki na 90 minut. potem ciasto ponownie zagnieść i rozwałkować na posypanej mąką stolnicy, wycinać koła i kłaść na blaszce, wyłożonej papierem do pieczenia, posypać płatkami migdałowymi każde ciasteczko i delikatnie przycisnąć płatki, piec w rozgrzanym piekarniku na jasnozłoty kolor
SMACZNOŚCI :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz